Nedan hittar du all relevant information i samband med nedläggningen av HC-CARGO Sverige
 

 

Sista chansen att lägga en beställning hos
HC-CARGO Sverige

 

 

Sista ankomstdatum för returer.

  • Senast detta datum måste vi ha mottagit:
    • Inskickade reklamationsvaror
    • Returnerade varor
  • Efter detta datum kan vi inte längre ta emot reklamationer eller returer.

 

 

Från och med 1 oktober 2025

  • Nya regler för reklamationshantering gäller för startmotorer, generatorer och delar köpta hos HC-CARGO Esbjerg
  • SE NEDAN

 

Från och med 1 oktober 2025

Nya regler för reklamationshantering gäller för startmotorer, generatorer och delar köpta hos HC-CARGO Esbjerg:

  1. Kontakta en av de auktoriserade återförsäljarna av HC-CARGO för en första bedömning av hur reklamationen ska hanteras.
  2. Om det bedöms nödvändigt ska produkten skickas till vald återförsäljare för hantering av reklamationen.
  3. Bifoga följande dokumentation tillsammans med produkten:
    • Felbeskrivning
    • Köpedokumentation (faktura/kvitto)
    • Eventuella ersättningskrav utöver produkten (t.ex. arbets-/monteringskostnader)
  4. En översikt över auktoriserade återförsäljare i respektive land kommer att finnas tillgänglig på vår landningssida.
  5. Reglering/ersättning av reklamationen kommer att hanteras av vald återförsäljare efter analys.

Observera:
HC-CARGO-produkter som köpts via kundnummer direkt hos Bosch hanteras via Bosch Warranty System.